jueves, 8 de octubre de 2015

Salvaterra acolle o maior polígono da Eurorrexión:


plisan salvaterra

Falámoslles da PLISAN,a maior plataforma loxística e industrial da Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal que todos coñecen como o Porto Seco.


Entre Salvaterra do Miño e As Neves, na provincia de Pontevedra, estase construíndo o maior polígono da eurorrexión, no que interveñen tanto as administracións como o porto de Vigo e a Zona Franca.

Din que vai ser o maior polígono industrial da eurorregión, grazas a que se suscitou como unha plataforma logística empresarial vinculada ao porto e á Zona Franca de Vigo. De feito, o seu denominación popular é a de Porto Seco.

A Consellería de Política Territorial do goberno galego, -na época na que estaba á fronte o actual presidente da Xunta, Alberto Nuñez Feijóo-, apostou forte por esta iniciativa, a mais ambiciosa da historia na comarca pontevedresa do Condado.

O macro-polígono representa un investimento público de 200 millóns de euros e outros 500 millóns procedentes da iniciativa privada. Ocupará unha superficie de máis de catro millóns de metros cadrados dos municipios de Salvaterra do Miño e As Neves, ambos separados de Portugal tan só polo río Miño.

Ao redor de catrocentas empresas solicitaron xa terreos para o seu ubicación nesta plataforma loxística, en que a que se van a crear dez mil empregos directos, que nesta época de crise é unha cifra moi elevada.

Esta Plataforma Loxística vai ser, ademais dun gran polígono industrial, un referente europeo para a intermodalidad, é dicir, a conjunción dos transportes marítimos, aéreos e terrestres de mercancías. É un sistema que garante a integración e optimización dos diferentes sistemas de transporte, de tal xeito que se ofertarán servizos porta a porta de forma continúa e segundo as necesidades empresariais.

A Plataforma Loxística de Salvaterra-As Neves permite unha maior eficacia e rentabilidad polas infraestructuras creadas: autovía, aeroporto e porto comercial. Porque unha das claves é dotar ao gran parque empresarial de servizos loxísticos e de transporte altamente competitivos, de aí, tamén, a conexión directa coa rede ferroviaria e a de estradas. O Porto Seco vai ter enlaces directos coa liña de tren Madrid-Ourense-Vigo, coas Autopistas A-55 e A-52.

Polo momento, cando se executou xa un 45 por cento do orzamento público, xa se nota a incidencia deste súper-polígono nas Neves e en Salvaterra, dous municipios que nas últimas décadas do século XX perderon poboación de forma alarmante e que agora parecen recuperala, a xulgar por como se disparou a construción de vivendas, mais dun milleiro en Salvaterra e cento cincuenta nas Neves; e os concellos concederon licenzas para construír outras mil máis. Isto débese á atracción que exerce o Porto Seco aínda que tamén inflúen as boas comunicacións con Vigo e a proximidade de Portugal.

No último ano e medio o censo municipal de Salvaterra aumentou en 800 veciños, o que supón moito para un concello de tan só 9000 habitantes. Nas Neves, tras décadas perdendo poboación, por primeira aumentou a súa censo no 2008 con mais de sesenta novos veciños.


Logo de seis anos de trámites e levar a bo término 5.600 expropiaciones, avanzan os traballos de construción deste Porto Seco, fundamental para articular a economía galega, sobre todo nesta época de crise na que Galicia necesita gañar competitividad e xerar emprego.


Antes de que finalice este ano está previsto que se instalen xa aquí as primeiras empresas, aínda que o total das obras de urbanización non poderán completarse ata finais do ano que vén ou principios do 2011.


No hay comentarios:

Publicar un comentario